Vilkår og betingelser for kjøp på Hofstrawagner.no
Hofstrawagner.no er din boligbutikk på nettet. Vi ønsker å tilby deg den beste service og behandler ofte ordrer på mindre enn 48 timer i hverdager, såfremt det er en vare vi har på lager.
Følgende vilkår og betingelser gjelder for kjøp av varer på hofstrawagner.no:
Angreretten gjelder for private forbrukere som handler hos Hofstra & Wagener ApS. Angreretten gjelder ikke for kommersielle selskaper.
Hofstrawagner.no ejes, administreres og vedlikeholdes av:
Organisasjonsnummer: 931190261
Hofstra & Wagner ApS
Østergade 3
5560 Aarup
Danmark,
hei@hofstrawagner.no
+45 71 74 79 76
Bestillingsvarer:
Når du kjøper en vare som er en bestillingsvare, må du være oppmerksom på, at forventet leveringsuke, er den uken vi mottar varen på vårt lager. Så avhengig av når i uken vi mottar varen, kan det skje at varen først sendes til deg i den påfølgende uken.
LEVERING
Vi ønsker å gi deg en god oplevelse når du skal motta vare fra Hofstra & Wagner. Slik at vi kan levere dine møbler så fort som mulig. Vi bruker derfor ColliCare som transportør på alle de store møblene og Bring (GLS) til mindre pakker. Du kan lese mer om våre leveringsmuligheter her!
OBS! Hvis det er hull eller skader på emballasjen, husk å notere dette på frakbrevet og ta bildedokumentasjon som du kan sende til oss.
ANGRERETT
Angrefristen utløper 14 dager fra den dagen du, eller en som du kjenner, mottar varen i fysisk besittelse. Innen for de 14 dagene trenger du ingen begrundelse for din returnering.
Ved retur av produkter kjøpt i vår nettbutikk, skal du ta kontakt med vårt kundesenter eller bruke vårt returskjema.
Angrefristen er oppfylt dersom du sender en melding til oss før angrefristen er utløpet. Du kan ikke angre kjøpet ditt, ved å nekte levering.
Varens stand:
Dersom varen har mistet verdi og dette er fordi du har brukt varen, før returnering, kan du evt. få tilbake en del av kjøpssummen. Beløpet du får refundert avhenger av varens kommersielle verdi for oss, og i noen tilfeller vil dette bety at du kun kan få tilbake fraktkostnadene. Vi anbefaler derfor at varen returneres i originalemballsjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til at varens verdi reduseres.
RETURNERING AV VARER
Om du skal sende en vare retur skal du, som før nevnt, fylle ut vårt returskjema eller kontakte vår kundeservice.
Noen varer kan ikke retuneres med pakkepost og fraktmann må benyttes. Dette gjelder alle produkter som er for store eller tunge for pakkepost. Disse inkluderer eksempelvis; spisebord, daybeds, sofaer og oppbevaringsmøbler.
Kostnadene for returnering med en fraktmann/transportør er 599 NOK pr. colli som skal retuneres. Dersom det er levert på pall vil pallprisen ved levering bestemme prisen ved returnering inklusiv eventuelle ekstra kostnader.
Dersom det mot formoding skulle være feil på varen eller annen returårsak, og det er nødvendig med henting/bytte av varen med en transportør, hentes varen ved første inngangsdør på gateplan/fortauskant.
Ønsker du selv å sende varen retur, skal dette skje til følgende adresse:
Industriveien 9, 1473 Lørenskog
Luramyrveien 15, 4313 Sandnes
Varer som er sendt i retur per postoppkrav vil ikke bli hentet og behandlet.
Angre du på deler av kjøpet?
Det er mulig å angre deler av et kjøp, selv om varene du ønsker å returnere er kjøpt under ett ordrenummer.
Du som kunde er ansvarlig for kostnadene ved dette. Imidlertid kan en delvare av et produkt som kun kan kjøpes samlet på nettbutikken, ikke returneres.
Når du returnerer bestillingen selv, vennligst legg da din ordrebekreftelse i returforsendelsen slik at vi kan identifisere pakken ved mottak på vårt lager, samt sørge for at pakken kan spores.
Du er ansvarlig for enhver forringelse av produktets verdi på grunn av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og måten det fungerer på. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk, men du må ikke ta det i faktisk bruk.
Hvis varen er brukt utover det som er beskrevet ovenfor, betyr det at dersom du hever kjøpet vil du få en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.
Vi anbefaler at du retunerer varen i originalemballasjen og bruker gjennomsiktig tape. Hvis originalemballasjen mangler, kan dette føre til verdireduksjon på produktet.
Hvis du angre på kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen er forringet, trekker vi beløpet du har ansvaret for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder dog ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor det er valgt annen leveringsform enn den billigste standardleveringsformen som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din melding, om at du ønsker og angre kjøpet ditt.
REKLAMASJON
Skulle det skje at det skulle komme en feil på et produkt du har mottatt fra Hofstra & Wagner ApS, ber vi deg oprette en reklamasjon så fort som mulig. Hos Hofstra & Wagner har du 2 års garanti i henhold til gjeldende kjøpslov.
Finn reklamasjonsskjema her
VIKTIG: Ved forespørsler om en skadet forsendelse, reklamasjon eller retur må du gjemme originalemballasjen. Vi dekker ikke din skadede forsendelse eller retur hvis du har kastet bort emballasjen før varsling.
De fleste av våre varer er laget av naturmaterialer som kan kreve reglmessig vedlikehold - ellers kan det påvirke produktets levetid og klagerett. Du er velkommen til å kontakte våre ansatte for råd og veiledning om riktig behandling av produktet ditt eller du kan lese mer her: Pleie og vedlikehold av møbler På den måten kan du nyte møblene dine så lenge som mulig.
Vær oppmerksom på at våre møbler ikke er produsert for kommersiell bruk, hvor slitasjen på møblene forventes å være hardere enn til privat bruk.
Ettersom noen av varene våre er skreddersydde, må du regne med mellom 4-6 uker før en enventuell utbedring kan være gjennomført, selv om vi selvfølgelig alltid vil prøve å løse klagen så raskt som mulig.
Følgende må oppfylles for at vi skal behandle klagen din:
Hvis vi har mottatt en vare retur som vi ved mottak ikke vurderer er berettiget til reklamasjon, forbeholder vi oss retten til å oppkreve transportkostnader.
Hvis vi avviser å behandle klagen din eller avviser klagen og du er uenig i denne avgjørelsen, kan du alltid oprette en sak hos Forbrukertilsynet - les mer under Tvister.
Når du bryter emballasjen, er et ekstremt viktig å unngå å bruke skarpe gjenstander som kan forårsake skade på møblene. Kuttskader kan ikke klages på.
Stramning av skruer er normalt vedlikehold og behovet for dette anses derfor ikke som berettiget klage.
Vi leverer møbler laget i bl.a velur, tre og naturlig skinn. Med disse materialene kan det være farge- og nyanseforskjeller som er en del av produktets visuelle utseende og vil derfor ikke kunne reklameres. Trykkmerker jevnes ut etter bruk og forsvinner innen rimelig tid. Det samme gjelder skjulte overflater på møbler, inkludert undersiden av bordplaten, da det ikke er synlig når møblene er montert.
Noen møbler har et tynt stoff i bunnen av møblet. Dette materialet er kun ment for beskyttelse under transport. Stoffet kan lett gå i stykker, noe som er helt irrelevant da det ikke har noen praktisk funksjon, og kan derfor ikke klages på.
Klagerett på organisk materiale, som f.eks. plankebord;
Når du kjøper et produkt i et organisk materiale, som f.eks. et plankebord, kan plankebordet bli påvirket av omgivelsene hos kunden. Påvirkninger vil typisk være skiftende temperaturer og luftfuktigheten i rommet. Det er derfor viktig at plankebordet og andre naturmaterialer kjøpt hos Hofstra & Wagner ApS oppbevares i romtemperatur og tørt.
Reklamasjonsretten gjelder derfor ikke ved påvirkninger eller skader forårsaket av feil oppbevaring hos kunden. Selv om alle våre plankebord er oljebehandlet før leveirng, kan vi ikke garantere at det ikke vil oppstå mindre sprekker over tid da dette er en naturlig prosess og derfor ikke nødvendigvis er klageberettiget.
Ettersom plankebord er et naturmateriale kan det være forskjeller på bordene, som f.eks. forskjellig struktur i treverket. Treets struktur er ikke klageberettiget dersom den ikke er som forventet. Ingen av våre bord har kvister, ettersom områder med kvister utbederes med fuge/fylling for å gi en flat og pen overflate. Disse er heller ikke nødvendigvis klageberettiget dersom det fagmessig er utført riktig. Dersom fugen/fyllingen har løsnet eller ikke er riktig utført, kan det reklameres på dette i vårt reklamasjonsskjema, og vår kunderservice vil vurdere saken.
Ved levering av ekstra reservedeler vil disse bli sendt til kundens nærmeste PakkeShop etter kundens ønske.
BETALINGSMÅTE
Disse vilkår og betingelser gjelder for alle leveranser fra Hofstra & Wagner ApS
Vi bruker flere forskjellige betalingstjenester, så det er så enkelt som mulig for deg å betale, uten ekstra opkrevning.
Vi trekker først pengene når varen/varene dine er avsendt.
Alle prisene på hofstrawagner.no opkreves i NOK, og prisene er inklusiv moms. Vi trekker først beløbet på kontoen din, når varen er avsendt.
Betaling på Hoftsrawagner.no skjer over en kryptert tilkobling (SSL), slik at informasjonen din alltid er beskyttet.
Ønsker du å betale med Klarna, så vil kortdata kun være mellom deg og Klarna ikke Hofstra & Wagner.
Les mer her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/nb_no/user
TILBAKEBETALING
Om du angre kjøpet ditt innenfor 14 dager, få du tilbakebetalt pengene dine. Dersom returen ikke er komplett vil Hofstra & Wagner belaste kunden for pris på de delene som måtte mangle eller være skadet. Tilbakebetalingen finner vanligvis sted innen 14 hverdager, fra den dag vi har mottatt meldingen din om kansellering av kjøp. Vi venter med å tilbakebetale pengene dine, til vi enten har mottatt varen eller vi har fått dokumentasjon for at varen er sendt.
Tilbakebetaling gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. Ved kortkjøp, gjøres tilbakebetalingen til samme betalingskort som pengene ble trukket fra.
Hofstra & Wagner mottar kun pakker som sendes dirkete til ovenstående adresser. Varer
som er sendt i retur per postoppkrav vil ikke bli hentet og behandlet.
TRANSPORTSKADER
Er varen din transportskadet eller den savnes, kontakt vårt kundesenter raskest mulig på hei@hofstrawagner.no.
Oppdager du en skade på emballasjen/produktet ved levering, skal du skrive under på mottagelse med forbehold og kontakte vårt kundesenter med en gang.
Eventuelle skader som oppdages idet du pakker opp varen, skal meldes til vårt kundesenter innen 3 arbeidsdager fra mottagelse.
Kast ikke ut original emballasje, før du vet at varen din er i orden og du ikke trenger å reklamere eller sende den i retur.
RETTIGHETER
Alle navn, varemerker og logoer på nettbutikken ejes av Hofstra & Wagner og må ikke benyttes uten tillatelse fra Hofstra & Wagner.
Innholdet på nettbutikken såsom tekst, bilder og video ejes av Hofstra & Wagner ApS eller deres tilknyttede partnere. Download av innhold fra nettbutikken er kun tillatt til personlig og ikke-kommersiell bruk, og underlagt overholdelse av opphavsretten.
Det er ikke tillatt å kopiere, distribuere eller publisere innhold fra netbuttikken for offentlig eller kommersiell bruk eller på annen måte bruke det opphavsrettsbeskyttede innholdet uten tillatelse fra Hofstra & Wagner ApS. Det er ikke muligt å trekke ut data ved hjelp av datainnsamlingsvertøy fra www.hoftsrawagner.no uten skriftlig tillatelse fra Hofstra & Wagner ApS.
TVISTER
Ved tvister som vi ikke lykkes å løse sammen, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien.
Vi følger alltid deres anbefalinger, i forbindelse med tvister.
For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerrådets nettside www.forbrukerradet.no.